2009. jan 20.

Mikor képzőművészek találkoznak...

írta: csiger
Mikor képzőművészek találkoznak...

Érdekes felkérésnek tettem eleget. Egy régi jóbarátom kért meg, hogy párja körmeit fotózzam le. Nos ez így elsőre fura volt,aztán mikor odaértem hozzá, kiderült, hogy a párja igencsak elismert műköröm építő mester (Váradi Szabina-Twixi),és oktató is egyben, a képek pedig egy újságszerepléshez kellenek,ami ráadásul nem is az első már neki.

Nos egy hölgy és a saját kezén lévő épített körmöket kellett lefotózni.

Próbáltunk a természetesség határain belülmaradni,így a hideg ellenére kültérben csináltuk félárnyékos helyen a képeket, egy derítőlap segítségével oszlattuk a fényt, aztán később a háttér fénszegénysége miatt a derítő lapot használtam háttérnek, amit egy vakuval megvillantottam vezetékes szinkronról. Így a körmök is kaptam még egy kis plussz brillanciát,és így mindjárt rendben volt a SETUP, jöhetett a tényleges munka,mielőtt odafagyunk, és a hidegtől lerágtuk volna a remekműveket....

Nekem is új kihivás volt,mivel nem egy munka reprodukciójáról volt csak szó, hanem a saját kis művészkedésemet is bele kellett vinnem, hogy egy eleve művészi munka megkapja a megérdemelt képi világot,amitől majd az újság olvasója is úgy érzi,ez tényleg mesteri munka.

Fotózás és az utómunka is együtt zajlott, így olyan dolgokra is később figyelnem kellett,amit egy körmös kiszúr,de egy fotósnak fel sem tűnik.Szóval ez tanulság a közeljövőre nézve nekem is, és tudom már személyes tapasztalatból is, hogy miért jó, ha a fotózandó téma tervezője, kreálója,alkotója is jelen van a kép elkészülésénél, mert igenis sok plusszt tud hozzátenni a képhez,már az elkészülés pillanatában,és az utómunkánál is.

Ezt csak azért jegyeztem meg, mert a közeljövőben tervezünk szűk családiasabb körben más, hozám közelebb álló műfajban is képzőművésszel kooprodukálni,de erről még csitt....

Szóval a képek szerintem jók lettek,még aznap elküldtük az újságnak,és remélem mind leközlik,mert nekem tetszettek. Az oldalamon meg is lehet tekinteni, de egyet ide is felhányok, hátha klikk lustaság lépne fel,és az olvasó még egy klikket már nem kockáztatna meg :-)

Nos üdv és jó fényt igy a melegebb hűvösben is.....

Szólj hozzá

fotó képzőművészet műköröm találkozás csiger fényecsetvonások twixi