2009. feb 23.

Türelem tornaterem....

írta: csiger
Türelem tornaterem....

Mindenkivel előfordult már gondolom, hogy mikor megcsinált egy képet,azonnal érezte..."na ez most jó lesz".... aztán mikor megmutatja másoknak,Ők is azt mondják.."na ez igen"... és amikor elküldi egy megmérettetésre...akkor ők meg az mondják..."nem..no..nein...nyet..nyista.."

No nekem is van ilyen,volt is lesz is ez itt a praxis..sttb stb..de a lényeg,hogy egy képemre ez különösen igaz az utóbbi időből.. A következő képről van szó:

Nos az "Étekre várva (Waiting for the food)" című képről beszélek....Nekem akkor amikor megcsináltam a képet,már akkor nagyon bejött,hogy sikerült egy képben sok mindent megmutatni az ottani tapasztalataimról. Egy kicsit bele is mennék,bár nem divat manapság képeket sokáig nézni,és elemezni,pláne nem szokás mondanivalót tenni a képbe,de én mindenképpen magaménak érzem a dokumentarista fotózást,amihez ez a dolog hozzá tartozik.

Szóval a képen egy arab kisfiú várakozik a helyi specialitásra, ami egy palacsinta féleként elképzelhető,de igazából két lapból tevődik össze,közötte sajt méz citrom tojás nyersen meg valami amire nem jöttem rá micsoda..de finom..szóval összenyomják a két lapot még melegen közte ezt a trutyit,és burkolhatja is az ember fia..nagyon laktató,és csak 3,75 dirham, ami ugy kb 210 ft...sok mi?

Szóval a fiú még nagyon fiatal,kifelé néz a mindennapi kemény munka világából,mondván nem oda tartozik,nem érdekli,miből jön a pénz..mert természetes, hogy van..alanyi jogon is,no meg családi,meg ki tudja még számunkra ismeretlen jogon,de van..a bácsi mosolyogva csinálja a fiúnak az étket,akik közt egy társadalmi szakadék tátong,de mindkettőjük szerint igy van ez jól,és érdekes módon működik.A kinti világ apró reflektációjaként ott a kirakat üvegében a LEXUS,mint a luxus mai mércéje,és a minimum az arabok körében. A fiú korának megfelelően álmodozó tekintettel az autó után néz,és ügyet sem vet arra, hogy egyeseknek micsoda munka a mindenapi élet,nemhogy egy olyan kocsi, vagy akár egy tiszta öltöny, mint amit ő hord. (Ugyan egyszerű az arabok ruházata,de ettől még a legjobb anyagokból készül,és nem olcsó)

Szóval bennem a két világ igy jön össze..a fiúhoz közvetlen közel álltam,de ügyet sem vetett rám sem,pedig egy fehér félig lepirult baseball sapkás rövidnadrágos idióta nagy vassal az orra előtt meglepő még a mai napig ebben a  világban, pláne ha az arcunkba mászik. De valahogy elfogadta, hogy én is ő is meg az öreg is a háttérben,nos mind a magunk világához tartozunk, és éppen azt műveljük,amire születtünk.

A kép amúgy Shar-Jah-ban (ejtsd Szárdzsáh) készült, az Egyesült Arab Emirátusokban 2007 januárjában, Canon EOS 400 D-vel készült,meg a jól ismert Michael Knight obival (KIT),ez is bizonyíték, hogy bár lehet, hogy büdös,de szarból is lehet várat építeni néha...igaz jobb mielőbb lekerülni ezt az otikát,de ez egy másik téma..

Szóval vissza a tárgyhoz. Pont azért,mert átéreztem a kép értelmét,tetszett a végeredmény is,elküldtem ezt a képet 2007 februári hazaérkezésem után so pályázatra...de sehol sem tették a tárlókra. Már sok képnél a 3-4-ik próbálkozás után kiveszem a képet,de ennél nem akartam feladni,mert azt akartam, hogy FIAP pontot hozzon,mivel szerintem ez a kép megérdemli minden szempontból,és ezt önös érdek nélkül mondom...még akkor is ha én csináltam..mert itt a témaiság,és a mélyebb értelmet adó társadalomábrázolás az ami erőset dob rajta.

Szóval eddig sehol sem fogadták el..aztán ma....megtört a jég,pedig odakinn mínuszok tombolnak..de akkor is megtört..

A 1st Great British Small Image Circuit 2-ik fordulójában elfogadták a képet,pedig ezen a pályázaton igencsak nagy a szórás..Eddig 2 szalon ment le a 4-ből,de az elfogadottak 85%-a Angol vagy Skót (helybéli) és a díjazottakról már ne is beszéljünk...de akkor is fennakadta  rostán,és ez boldogsággal tölt el..jobban,mint az ithon kapott Utazás a Világ Körül kollekció különdíj..pedig ott 5 kép különdíjazásáról van szó...

Szóval a hosszas fejtegetés tanulsága az, hogy ha az ember hisza  képében, akkor merje vállani, hogy az az övé,ragaszkodjon hozzá, és annak megjön az eredménye...

Igaz kis lépés ez az emberiségnek,de most egy hosszúlépést nekem!!!!

 

Üdv

Szólj hozzá

fotó dubai angol várva circuit csiger fényecsetvonások étekre