2018. már 15.

Projektekről

írta: csiger
Projektekről

Eljött ez a nap is, amikor a BASF márkájú kazetta A oldaláról megfordult a B oldalára. Eleve árulkodó, hogy mi az, hogy BASF és pláne mi a pöcs az a kazetta. Hát igen...a 40-esek még tudják mik ezek a kis szösszenetek.

Gyorsan szalad az idő, sok mindent hanyagolni kénytelen az ember fia, amit anno nagyon komolyan vett. A BLOGom is ilyen...sokszor álltam bele újra és újra, de annyi minden más az ember életében ha családapa. Nem akkor ülsz le a gép elé amikor akarsz, nem akkor foglalkozol a hobby-val amikor akarsz, nem akkor pihensz vagy utazol mikor akarsz hanem amikor időd engedi, meg amikor marad rá pénzed, de ez másik téma...hagyjuk.

Szóval amikor eljött a szülinap és megkérdezte tőlem a feleségem: Mit szeretnél szülinapodra? Akkor arra gondoltam gyermekként azonnal rávágtam volna a választ. Tuti akartam volna ezer játékot vagy bármit. Most érdekes módon nem tudtam egyből válaszolni. Elkezdtem végig gondolni az elmúlt pár évet, és azt vettem észre kicsit unalmas figura lettem magamhoz képest. Hasonlóak a mindennapjaim..meló család..munka itthon....

Rá kéne tudni vágni azonnal egy egy ilyen kérdésre a választ azt gondolom. Úgyhogy kicsit változtatni kell egy két dolgomon és vissza kell térnem magamhoz képest.

Előző évben már elkezdtem egy picit ezt, mert jóideje motoszkált bennem, hogy leszoktam a saját projektekről, az öninspirációs tevékenységekről, azokról a kimozdulásokról amik fel szoktak tölteni egy egy szezon elején.

A 2017-es évben igy sikerült az év vége felé közeledve kettő ilyen kis projektben részt venni. Az egyiket én szerveztem és Petra. Petra egy az NDUstrial Stúdióban tartott világitástechnikai workshopomon került a látóterembe és hamar kiderült hogy közös nevezőn vagyunk sok mindenben. Az Ő lelkesedése olyan mint nekem a pályám elején volt és könnyű volt belőle hamar erőt meriteni és össze hozni egy jó kis fotós projektet.

A másik ilyen ZED barátom szervezésében egy kis Budoir Project volt Győrben egy kis butique hotelben. Itt is a többi résztvevőel egy nagyon jó hangulatú fotózást vittünk véghez és azt vettük észre, hogy a tervezett időt és kép mennyiséget bőven túllépve inspiráltuk egymást., Azt gondolom, hogy szó szerint hülye voltam, hogy pár évig mellőztem ezeket a dolgokat. Mindig volt rá magyarázat és nyomós ok, de el kell fogadni, ezek a munkámat és a feltöltődésemet segitik, így nem szabad nélkülözni ezeket, sőt..elébe kell menni és olyan szituációba kell magad hozni, hogy ne legyen stabil rutinod benne feltétlen...legyen benned kis izgalom, hogy vajon mi sül ki belőle, elégedett leszek e, meg tudom e csinálni jól?

Ha az ember rutinból dolgozik évekig, akkor az okozhat egyfajta befásulást, kiégéshez vezethet mert nem lesz az a változatosság a munkájában mint amit az elején megszeretett benne.

14 éve fotóztam az első megrendeléses esküvőm, belegondolni is szörnyű néha. Pláne ha eszembe jut, hogy több mint 400 páros álldogált már a kamerám előtt.

Ami a munka része, még akkor is ha kreatív évről évre kevésbé inspirálja az embert és készteti új létrehozására. Én mégis úgy érzem minden évben hozzá tudtam eddig tenni az esküvői és egyéb képeimhez is.

De a saját projektekkel a saját fejlődésemet is elő tudom segiteni és az inspirálódás is könnyebben megy.

Ezért idén eldönöttem, több apró ilyen projekttel folytatom ezt a folyamatot és megpróbálok egy két régi ötletet is megvalósitani. de ezekről majd később.

Elsőnek akkor az előző évi projektből mutatok pár képet.

Ezt a kis szösszenetet Fashion Industry-nak neveztük el, modellünk Wolf Eszter volt akit az Instagram világában már sokan követnek ismernek. A helyszínt Petra szerezte, egy régi bánya egyik épülete volt. Túl meleg már nem volt, lévén októbert írtunk, Eszter mégis hősiesen viselte el a hideget. Sminkesünk Dudás Vincze Gabi volt, aki a végén szintén nem úszta meg, hogy a kamera elé kerüljön. Az ipari környezet mindig inspiráló számomra, szeretem az erős kontrasztokat..

A fényeket a sok természetes fényt adó ablakok mellett egy Mikrosat Flashmob 400-as vakuval és egy 55cm-es Jinbei beauty dish-el, rajta soft huzattal oldottuk meg. A swing 3-as kioldó segítségével HSS szinkront is tudtam használni, ami jól jött a nyitott blendés képek készítésénél, amikor a kelleténél kicsivel több természetes fény szűrődött be. Mivel a kolléganő Nikon rendszert használt, neki egy YN622c rádisó kioldót kellett hazsnálnia és ezt vezetékkel kötöttem össze a vakuval, igy a vaku canon és nikon rendszerre is tudott reagálni.

 

 

 

Szólj hozzá

canon fashion új vaku project industrial stúdió photography ipari flashmob nikon dslr mikrosat csiger fényecsetvonások projektek divatfotózás hss petra.hu wolfeszter lencsehegy fashionindustry csigerphotography csigógergely horváthpetra dudásvinczegabi 400ws yn622c swing3