2009. jan 24.

Dinamika...

írta: csiger
Dinamika...

Nos amikor az ember a digitális világban folyamatosan csak veszi az újabbnál újabb gépeket, optikákat,kiegészítőket, kezdi azt hinni, hogy minden ami régi nem jó,vagy az új sokkal jobb....

Nos ez sok esetben igaz, de van amikor nem...

Most egy olyan képet hozok fel példának,amikor ez nem igaz. A példa a fekete-fehér film nagy múltja miatt jó, mivel akármilyen léptékben is halad a digitális technika,azért nincs még mögötte 70-80 év, mint a fekete-fehér hordozók mögött. És ezek közül is kiugróan nagy különbség van egy LEICA és egy középformátumú hordozó anyag közt. Pláne ha egy haselblad is van a filmünk előtt ugye :-)

Megvolt ugye a workshop,amit lentebb már említettem, és gyűlnek a képértékelő fórumokon az ott készült képek. És én is a digitálissal készült képeknek ugrottam neki elsőnek, de aztán a hasival készülteket is elkezdtem scannelgetni, és annak ellenér, hogy ez a scanner csak átveréssel húzza be ezt a formátumot,a minőség a digis és az analóg FF közt megdöbbentő. És  különbség a dinamikában van..ahogy az oroszok a spájzban....szóval ez tény kérem. A Victor barátunk tudott és tud valamit a mai napig.

Nagyon tetszenek az ilyen típusú képek, szóval örülök, hogy mostanában kissé késve ugyan,de nekem is vannak már ilyen jó példáim az analóg korszak dicsőségének magasztalására...

Fel is teszek egyet...hogy lássátok,miről is van szó..a képa digitalizálás miatt bekerült a psbe,de érdemi változtatásra nem volt szüksége..

Üdv..és jó inhalálást a labortál felett mindek olyan "nyugdíjas" fotósnak..mint Én..

Szólj hozzá

analóg akt dinamika hasselblad csiger fényecsetvonások középformátum