2009. már 19.

Fekete-fehér Rulez - part 2.

írta: csiger
Fekete-fehér Rulez - part 2.

Ez egy kis folytatásos sztori lesz úgy néz ki, de ha egyszer a történet elindul....

Szóval ma kezdődött a multkori fekete-fehér fotózás nyersanyagjainak kidolgozása a klubban. Rövid elméletet "oktattam" a többieknek, itt főleg azoknak oktattam, akik rászorultak, mert volt ott olyan is aki jóval többet csinált korábban ilyet, mint én.

Én úg yvettem észre, hogy sokan akik a digitálison keresztül szerették meg a fotózást, azok is kedvet kaptak egy kis időutazáshoz, és külön öröm, hogy Sanyibának is mosolyt csaltunk az arcára, aki azt mondta humorosan saját magáról, hogy neki már nincs "ideje" beletanulni a digitálisba. (Valószinűleg azért mert az analóg fotózás minden apró részletét nála kevesen tudják-tudták csak jobban)

Szóval rövid mese után előkészítettük a lötybököléshez szükséges anyagokat, hívót, fixírt, meg pár csipeszt :-) . A hívóról annyit csak, hogy 2 éve tárolom azt a konzervdobozba por alakba bezárt D76-ot,amit a VATERA-n találtam, és örültem, hogy a kodak eme remekművét még valahol meg lehet venni. Persze csakis használtan másodkézből, ugyanis leszámítva az ipari felhasználást,ami egyre visszahúzódik, már nem gyártanak kis kiszerelésű labor vegyszereket. Szerencsére HARMANék Angliában (ILFORD), és FOMA-ék Cseh földön még nyomják a bulit, és még lehet nem csak lejártat is találni,de egyre ritkábban. Sajnálatos ez a helyzet,és számomra szomorú, dehát ez a sorsa mindennek..Deugerre-típiát sem csinálnak most már minden sarkon :-).

Ahogy az Alber Einstein Bizottság mondta egyszer:"Szép dolog az elmúlás,az a szép benne hogy elmúlik az is..."

Vissza a témához. Szóval elvittem pár tankot, meg Kurti is kisegített, no meg Atilla is, és máris volt annyi eszközünk, hogy csoportosan dolgozzunk az általam pedigrees konzervből hajnalban leoldott d76-al.....

A FIXIR még a FORTE keze munkáját dícséri, ami maga is megérne egy misét,de talán majd legközelebb...a lényeg az, hogy Balogh Lacika hozta még nekem 2005-ben, saját KONICA laborjában vettem át, ami azóta pékség lett..és azóta sincs normális fotós bolt Sopronban, de ez szintén egy másik mese.....baszki hogy szalad az idő...

Szóval egy apró ötletem, miszerint anno szerettem volna a klubba belépésemkor analóg laborálást tanulni a "nagyoktól", odáig fajult, hogy a mostani belépőket én segítettem hozzá ehhez az élményhez, aminek azóta talán még komolyabb mondnaivalója van.... :

"A Fotózás nem áll meg ott, hogy lenyomjuk az exponáló gombot....sőt,csak ott kezdődik az igazi alkotás"

Szólj hozzá

fotó analóg fekete fehér csiger laborálás filmelőhívás