2009. jún 29.

Régen VOLT...

írta: csiger
Régen VOLT...

Hát pár napja nem irtam, ami nálam fura, de a sok dolog miatt nem értem rá, aztán néha meg egyszerűen csak bambultam a gépet, és nem jött az ihlet.

Most sincs igazán, de evés közben jön meg az étvágy, ugye?

Utómunkázgatom, meg nézegetem, vajh mit fogok megnézni a VOLT fesztiválon, lesz program bőven. Nem is tudom, mit kéne megnézni igazán, sok régi kedvenc is lesz, de lesz olyan is, akit még csak hallomásból ismerek, és megnéznék.

Hihetetlen hová nőtte ki magát ez a MICSODA BULI-nak induló kis ötlet..Norbi és Zoli igazán jól felnőtt a feladathoz, és ma komoly üzletembernek számítanak, pedig anno eggyütt dülöngéltünk egy egy bulin, és még vagy sokszázan minden szombaton anno...

Néha eszembe jut az első MICSODA BULI, két nagy videoton hangszóró, egy erősítő, egy deck, amire előre összeválogatva meg volt csinálva a buli menete nagyvonalakban, és ennyi..öröm, jókedv, igazi kikapcsolódás..hogy szerettem..

Aztán nőttek az igények, nőtek a lehetőségek is..és egyszer csak hipp-hopp koncertsorozat indult, egy este 5 zenekarral, kemény 250 ft-os belépővel, szinte vicc...de igy kezdődött...egy nagy, gyenge minőségű újságpapírra nyomott úgymond lázadó magazin volt kapható, VOLT néven...ugye ugye..ismerős..na ettől lett VOLT fesztivál, és az a magazin sehol nem volt már jövőre, de a név megmaradt...emlékszem a szlogenre...ÉLJEN ÁPRILIS 4  FELSZABADULÁSUNK ÜNNEPE, és az F át volt húzva, igy kissé más értelmet kapott az egész rendezvény...akkor még nem értettem politikai hátterét, de a lázadás szaga a levegőben volt, akkor még közelebb volt az átkos vége mint most, nem volt minden szabad elméletileg, de a gyakorlatban minde kezdett széthullani, és minden megszokott helyébe valami új lépett...én igy éltem meg az akkori változásokat...

A város most teli van Lobenwein Tamás bácsi világot bejárt képeivel, amik a nagy áttöréskor készültek, érdekes módon az Ő fia a VOLT szervezője..érdekes a világ, nem? Mindketten alkottak valamit az örökkévalóságnak. És ma, mint fotós csak irigykedem, hogy akkor nem fotóztam úgy mint ma, pedig hihetetlen, de én ott voltam anno, persze csak óvatosan, és minket nem érintett az emberek meghatottsága, de az inkább, hogy trabantok vannak az erdőben, mindenki otthagyta a cuccait, és az NDK-sok olyan hülyén mindenüket otthagyták, mondtuk gyakran.....és nem értettem apám könnyektől csillogó szemét, amikor hazajött a piusz majori út felől, és azt mondta hidd el nemsokára minden más lesz...

Aztán a TVben én arra emlékeztem, hogy a Pink Floyd meg a Scorpions koncertet adott, és egy szines falat emelgetett egy nagy daru, a kőfejtőben meg Antal Jóska bácsi helikopterral szállt le..és mindenki ismét boldog volt...a helyi pék beszólt a miniszterelnöknek, hogy te ki a fasz vagy? Ezen nevettünk, mert Őt ismertük, de a velünk szemben álló, és mindenre magyarázatot adni akaró politikust igazából senki sem értette....

Apró villanások az emlékeimből, és közben rádöbbenek, a történelem itt zajlik körülöttem, és részese vagyok sok állomásnak...amit később a gyermekem majd ha lesz, könyvből meg tőlem tanul majd meg, ha akar, de ugyan úgy nem fogja érteni, mint én, csak sokkal később, amikor leesik neki, uram isten én ott voltam ekkor és ekkor...

Ott voltam még, mikor a NATO befogadott sorai közé minket, pont ott voltam katona, ahol az első alakulat ünnepélyesen belépett...VIKTOR nem volt ott..épp dolga vót, pedig most hogy szeretne "OTT" lenni, hehe..na de hagyjuk, ez nem egy olyan BLOG..

Aztán részese voltam, mikor az INTERNET mindenhol szükségessé, és alappá vált, amikor a mobilok alaptartozékai lettek a mindennapoknak...nos igen, több évnyi szenvedés a MATÁV soraiban...

Szóval furcsa, hogy ha az ember leül kicsit gondolkodni, vagy csak bámulni a monitor elé néha, megindulnak a gondolatok, ha van miért...lehet csak azért, mert bátyám nemsokára apuka lesz, napok kérdése, és én ettől most hirtelen nagyon öregnek érzem magam, pedig aztán mi lesz, ha nekem is elkövetkezik ez a nap...hát mi lenne, az is a történelem része lesz, és a gyermek majd tesz róla, hogy az a nap történelmi legyen mások számára is, és én azon leszek, hogy ebben segítségére legyek.

 

Szólj hozzá

év 20 régen volt