2009. nov 14.

Gyurma ékszer fotózás

írta: csiger
Gyurma ékszer fotózás

"""Először egy rövid közérdekű közlemény: A korábbi naptáras posztot egy időre ki kellet vennem az olvasható bejegyzések közül, az érintett kérésére, de majd ismét olvasható lesz nemsokára. Elnézést a rendszeres olvasóktól!"""

Egy érdekes felkérést kaptam a minap. Egy volt gimnáziumi osztálytársam szabad idejében gyurma ékszereket készít, és szeretett volna pár képet az alkotásiról, valamint magáról is, hogy a termékét jobban be tudja hozni a köztudatba.

Szívesen vállaltam el a fotózást, mivel mindig nagyon jó találkozni valakivel a "régiek" közül, másrészt már nem először segítek képeimmel valakinek, aki elindulni készül, egy ismeretlen terepen.

Bevallom sosem gondoltam volna, hogy gyurmából ilyet lehet. No persze ez nem az a gyurma, amivel az ember gyermekkorában játszott, ez valamivel másabb. Az érdekessége az, hogy itt nem festéssel jönnek ki a minták, hanem a különböző színeket formákat fejben kell megtervezni, és az anyagot annak megfelelően formálni, egybegyúrni, majd vágni. Érdekes témának igérkezett.

A téma első fele, pár portré elkészítése volt. Ezt majd az ékszerek lefotózása fogja követni, de ahhoz még pár dolgot, ki kell találni. No de pont ez benne a jó, hogy közösen kell megalkotni egy képet. Itt mindkét fél kiélheti a kreativitását.

A portrékhoz, egy már korábban bevált 2 lámpás SETUP-ot alkalmaztam. A fő fény ismét egy softbox volt, ezt egy matt fehér derítő lapal derítettem vissza. A hátteret méhsejtráccsal ellátott vakuval gyengén megvillantottam. A hajfényt most nem kellett belőnöm, mivel a főfényt magassabbról irányítotam a modellre, igy az a hajat is szépen megvilágította.

 

Szólj hozzá

fotózás ékszer portré gyurma