2011. aug 19.

Hűsítő képek forróságra..!

írta: csiger
Hűsítő képek forróságra..!

Nem mindenapi meleg van a lakásban, én meg csak nyomom az utómunkát. Szerencsére a család másik fele megteheti, hogy kicsit kimozdul, és strandol picit.

Nekem a minap a nagy melegben eszembe jutott, hogy mennyire szerettük a COLA-t a nyári napmelegben. A Cola és a nyár, szinte egy és ugyan az manapság. Ez mit sem bizonyít, mint azt, hogy a mai napig  cola cégek bírnak a legjobb marketinggel :-)

A felfrissülést, és a hozzá tartozó mítoszt próbáltam megörökíteni a napokban, mert egy kis stúdió gyakorlás nem árt sosem. Átszaladtam a stúdióba, és a nyár elején vásárolt Cola-s üveget magammal vittem. Lehetett venni még nemrég a Coca-Cola 125 éves évfordulójára olyan üveget, amibe anno árulták még szörp formájában. Nagyon megtetszett, és egyből vettem egyet, mondjuk rohadt drága volt a 2dl es is valami 600 Ft volt, de gondoltam egy két jó kép miatt megéri.

A végeredményt 3 vakuval, és egy kis színszűréssel, meg füsttel értem el. Nos nézzük, mi is lett belőle.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A fő fényt egy oktobox jelentette, és egy softbox, de a legjobb ilyenkor két stripbox lenne, de a két fent emlitett is megteszi, ha nincs más.

A füst megvilágitásához egy méhsejtrácsot használtam, bandoorokkal iránytottam a fényt úgy, hogy az üveg élét is megfesse szépen. A méhsjetrács mögé betoltam egy kék szinszűrőt is, ettől van meg a hűs színe a füstnek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 A második képen a füstöt az üveg köré is beengedtem, és a szinszűrés miatt olyan hatást kelltett, mintha szárazjég lenne az üveg körül. A fények beállítása ugyan az maradt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Az utolsó képnél pedig, a Cola elfogyaztása után természetesen a füstöt némi trükkel belecsempésztem az üvegbe, és visszazártam a kupakkal..aztán jött egy kis háttérfüst még, de most irányítva, hogy az üvegig érjen, mielőtt átcsapott volna mögötte, jött az expozíció. Mindhárom kép esetében Canon EOS 5D-t használtam és EF 135/2 L-es optikát.

ISO 50-es érzékenység mellett 1/125 sec záridőt F5,6 rekesszel exponáltam ki.

Itt van, a SETUP is, kis segítség gyanánt.

Szólj hozzá

up fény for 125 stúdió cola coca cola years lightning set csiger tárgyfotózás glass füsttel